ABN AMRO: Bestemming 2032
Samen met journalist en oud-Bright collega Anic van Damme maakte Miriam in opdracht van audio studio Big Orange en ABN AMRO de podcastserie Bestemming 2032. In 4 afleveringen maak je een reis naar de toekomst: het jaar 2032.
Afl. 1 – Hamburger van de toekomst
De hamburger is hét symbool van onze voedselcultuur. Beter gezegd: van onze vorige voedselcultuur. In 2032 is het voedingsaanbod drastisch veranderd. Hoe kunt u als ondernemer profiteren van deze verschuiving? Reis met ons mee naar een etentje in 2032, wat ligt er dan op ons bord?
Afl. 2 – Slimmer gezond
De ommezwaai van genezing naar een gezonde leefstijl en preventie is in 2032 in volle gang. Dankzij big data en kunstmatige intelligentie kunnen we constant de gezondheid van ons lichaam meten. Die nieuwe focus biedt kansen voor ondernemers. U hoort in deze aflevering hoe een pil meet hoe ons eten verteert, een toiletpot uw hartritme in de gaten houdt en hoe een app helpt bij het voorkomen van alle huidziektes.
Afl. 3 – Het cyber kantoor
Hoe geeft u leiding op een toekomstbestendige manier? Op de werkvloer van de toekomst loopt geen betweterige manager meer rond, stellen onze experts. Het afgelopen jaar laat zien dat onze manier van werken snel kan veranderen. Thuiswerken mag dan een blijvertje zijn, maar hoe kunt u een werkcultuur opbouwen als iedereen thuis zit?
Afl. 4 – Stad als een service
Kopen, gebruiken en weggooien is in 2032 al lang verleden tijd. Hoe gaan we dan met onze spullen om en welke verdienmodellen horen daarbij? Geplande veroudering maakt plaats voor service en garantie. Abonnementen op spullen wordt de nieuwe standaard: van kleding tot de nieuwste tech. Niks is meer bezit: geen spullen, gedoe!
Concept: | Big Orange |
Productie: | Miriam van ’t Veer |
Presentatie: | Anic van Damme |
Sound Design: | Big Orange |
Opdrachtgever: | ABN AMRO / MeesPierson |